Educational Innovation with ICT at University. Case Study: Social Communication Program.
Abstract
In the mid 90's, a process of virtualization started at universities with the gradual inclusion of ICT related to mediation by computers and computer networks in Higher Education. The aim of this report is to give the final results of the research project "Information and CommunicationTechnology and Educational Innovation for the Knowledge Society. The Case of the Social Communication Program.In this projet, we intended to show ICT is included in teaching designs and their impact on educational practices of teachers and students. The case study has been approached from an interpretive way that has allowed us to articulate quantitative and qualitative research. In a first stage, we have carried out surveys, content analysis of blogs, social networks, educational platforms and in-depth interviews. The research allowed us to build a map of the impact of this process of innovation that let us show changes in traditional roles, their structures and the process of teaching and learning in educational environments virtualized using ICT.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.