Activity Design Based in CollaborativeWork at the Master in Teacher Training Program
Abstract
This work is a slightly modified, extended version of the work Experiencia Docente a través del trabajo colaborativo en el Máster de Formación del Profesorado, which was presented at IV Jornadas Internacionales de Campus Docentes, held in Palma de Mallorca (Spain). Therein, an educational experience held in the subject Nuevas Tecnologías, during the academic course 2012/2013 was described. This subject belongs to the Master de Formación del Profesorado in the University of Alcalá (Spain). The experience is based on the development of a virtual campus related to a Mathematics secondary course subject in a teacher training program. We now deepen into certain aspects such as theoretical and technical issues, organizational and management aspects in the development of the virtual course. The experience rests on the students’ collaborative work. They pretend to be a team of teachers at a secondary school who are asked to collaboratively design a virtual campus of this sort. Some of the main aims in this experience are that students achieve the capability to incorporate ICT tools –such as Moodle- for their future job as secondary school teachers), and to encourage collaborative work through creating and maintaining a virtual campus under these features.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.