Evaluation of the Use of Electronic Databases in University Teaching at the University of Huelva.
Abstract
Besides the three-fold profile a professor must have (teaching, management and research), he should also have a major control of electronic databases. At least, this it should be the case in order to have accesss to trustworthy documentation for the use of his research and teaching. The aim of this study is to evaluate how much a series of electronic databasis are known and used by part of the faculty at the University of Huelva. According to the obtained results, we determined whether it is necessary to propose lines of work for improvement. An instrument has been designed to obtain the necessary information so as to detect existing lacks. The quantitative sample consisted in 6 professors from each of the 9 schools at the University of Huelva, so as to reach 54 voluntary surveyed participants. Finally, we could confirm that it is still necessary for the faculty to receive more information on how electronic databases can be used to obtain information for his benefit.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.