Competency-based Skills through Learning Objects
Abstract
Today, there are many educational resources available for free on the Internet. However, due to the diversity of background and learning styles of students, it is not at all easy to find those that meet their specific needs. One of the most important features of Learning Objects (LOs) is the ability to reuse resources to meet various educational situations. To maximize the usefulness of the LOs, it is important for it design to contain teaching elements necessary to become a learning resource in itself, so that it can be reused in other learning units. Competency-based learning requires an effort that depends not only on teaching strategies, but also on knowing how to select and apply appropriate resources to achieve them. On this basis, we propose a guide to help to design and classify LOs as resources for skills development, helping adequate recovery and reuse of these resources. KeywordsDownloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.