Motivate and Learn with Mobile Phones by Creating an App for Android, through a Ludic, Constructivist and Social Methodology
Abstract
many different interactive instructions (i.e. videos, tweets, e-mails, or facebook messages). Along the course, the student designs, builds, performs, and publishes its own application. The use of advanced phones is common in our society to carry out many different actions (activities). Teenagers handle very these technologies very well but frequently, the use of these devices in High Schools is very restricted because it is not understood as a learning method. This teaching unit is designed to guide the student along the process in order to build his own android application while she/he acquires different competences. The entire course was encapsulated into an Android application. However, it was cloned as a web site because it is a common format and it can be reproduced in a multitude of devices. The way to get this aim is by using a serious game method, consisting in going through 6 different missions. To introduce the student into the story, the missions were set throughDownloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.