Learning Styles of Students in Psychopedagogy and his Involvement in the Use of ICT and Collaborative Learning
Abstract
Spanish universities are in the process of adaptation to the EHEA, which involves changes in the conception of teaching-learning processes. Among other changes are the adjustment of content as competences and that students are able to learn throughout life and know how it. That involves dominating the tools and strategies to support them in their initial and continuing training, becoming basic competences using ICT and to know learn with others. The students’ consideration of the styles and ways of learning should be the starting point for achieving the previous competencies. The general aim of this study is to determine the role of learning style in the use of ICT and in knowing learn collaboratively. The methodology used is descriptive-quantitative. The sample consists of students of Psychopedagogy at the University of Extremadura. The instruments used are two questionnaires, one is the CHAEA to learning styles, and another to assess ICT competences. The results show that the reflexive style is more representative of our sample,which encourages collaborative work and maintain interactions and relationships appropriate using ICT.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.