ICT Usability in Educational Practice
Abstract
An analysis of the usability of information and communication technology (ICT) from the perspective of educational practice is carried out, focusing on acquiring new meanings by establishing interaction between technological resources and teaching, and how knowledge is built from experience. ICT usability or user experience is a learning condition mediated by digital resources for initial teacher training, based on the premise that training through competences will allow the development of skills, attitudes and values applicable to ICT in a specific context. Moreover, the competence approach associated with sociocultural constructivism provides the standard for integrating knowledge, learning to do, learning to be, so that the teacher can identify resources they could deliberately include into the teaching-learning process as well as the accessibility they can achieve with their user experience. This process involves those direct attitudes teachers show in their training and their interest in improving their practice, taking into consideration that the professional work of those dedicated to education implies constant training and updating so as to reach the desired innovation in teaching.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.