DiagWeb: An experience of a tutored teaching project in Higher Education with a Webquest hosted in Moodle
Abstract
Nowadays, we are living a moment in which changes in Higher Education favour investigations about the use of virtual resources as mediators of the teaching and learning process. In this context we have designed and implemented DiagWeb, a webpage based on the Webquest structure and philosophy, with the distinction of having as the aim to guide, direct and organize an autonomous design and creation of tutored projects at the university, instead of being oriented to the solution of a question. The HTML files that make up the Web have been uploaded in a Moodle directory (Virtual Campus of the subject). Moodle works as a server; it offers the possibility of adding applications for communication, of giving feedforward, and it allows, through the learning management system, to centralize the resources offered. In this paper we describe the theoretical grounding of DiagWeb, its composition and implementation with 130 students of the last course of an education degree. Lastly, the results of the questionnaire to gather the perceptions and evaluation of the participants of the experience are offered.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.