Antonio Buero Vallejo en la transición. Un teatro de la incertidumbre
Abstract
El presente trabajo reúne el análisis comparado de las tres obras de Buero Vallejo estrenadas durante la época de la transición (La detonación, Jueces en la noche, Caimán), con el fin de estudiar los rasgos que las caracterizan como un teatro capaz de representar las nuevas cuestiones planteadas a raíz del final de la dictadura. La experimentación continua de técnicas de interiorización y perspectivización, pese a la paulatina disminución de los llamados efectos de inmersión y al abandono de la fórmula del teatro histórico, supone en esta fase un desarrollo hacia una poética de la memoria como proceso que pone de manifiesto las incertidumbres del presente y conforma un teatro de la pregunta, un drama abierto.
Downloads
The works published in this journal are subject to the following terms:
- The Publications Service of the University of Murcia (the publisher) retains the property rights (copyright) of the published works, and encourages and allows their reuse under the license of use indicated in point 2.
© Publications Service, University of Murcia, 2011
- The works are published in the electronic edition of the journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Spain license (legal text). They may be copied, used, distributed, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, publisher and URL of the work) are cited; ii) they are not used for commercial purposes; iii) the existence and specifications of this license of use are mentioned.