¿Por qué las instituciones de educación superior deben apostar por la marca?

Authors

  • Javier Casanoves Boix Universidad Internacional de Valencia
  • Inés Küster Boluda Universidad de Valencia
  • Natalia Vila López Universidad de Valencia
DOI: https://doi.org/10.6018/rie.37.1.291191
Keywords: marketing; brand capital; higher education; university agents.

Abstract

This research was carried out to examine the role of brand capital in higher education. For this purpose, the main contributions of the literature related to the study of brand capital and its application in the educational sector were analyzed, identifying which variables determine brand capital in the higher education sector. Once the susceptible brand capital in the higher education sector was established, an empirical study was carried out using a valid sample of 2,239 responses from different university agents involved. The results obtained show the repercussion of the brand capital relative to the determining variables, which are: brand awareness, brand image, perceived quality and brand loyalty.

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Author Biographies

Javier Casanoves Boix, Universidad Internacional de Valencia

Departamento de Marketing, Profesor Asociado

Inés Küster Boluda, Universidad de Valencia

Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados, Catedrática de Universidad

Natalia Vila López, Universidad de Valencia

Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados, Catedrática de Universidad

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Published
20-12-2018
How to Cite
Casanoves Boix, J., Küster Boluda, I., & Vila López, N. (2018). ¿Por qué las instituciones de educación superior deben apostar por la marca?. Journal of Educational Research, 37(1), 111–127. https://doi.org/10.6018/rie.37.1.291191
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Articles