That amazing street and its countless didactic resources for the history

Authors

DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.401921
Keywords: didactics, to discover, history, street

Abstract

The street is within our reach full of didactic resources for the teaching and the learning of the history process, but unfortunately many of them go unnoticed. Let's go to discover them.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bale, J. (1989). Didáctica de la geografía en la escuela primaria. Madrid: Morata Ediciones.

Besolí, A. (2002). “L’ús de les tecnologies audiovisuals com a recurs didàctic en museus d’història i espais de presentació del patrimoni”. Temps d’Educació, 26, Barcelona, ps. 99-115.

Borja, H.J. (2017). “La calle, escenario medieval”. Boletín del Instituto de Cultura del Alto Palancia, 24, ps. 67-81.

Corral, J.L; García, C; Navarro, G. (2006). Taller de historia. El oficio que amamos. Barcelona: Edhasa.

Cuenca, J.M; Martín, M. (2009). “La ciudad actual a través de la ciudad histórica”, Cuadernos de Pedagogía, 394, ps. 67-69.

Feliu, J; Ortells, V; Verdegal, J; Soriano, J; Aparici, J; Benaches, C; Pons, R. (2007). Historia del retablo cerámico en la Plana de Castelló. Análisis de un recurso patrimonial. Castelló: Fundación Dávalos-Flétcher.

Fontal, O. (2007). “El patrimonio cultural del entorno próximo: un diseño de sensibilización para secundaria”, Enseñanza de las Ciencias Sociales. Investigación didáctica, 6, ps. 31-47.

Huerta, R. (2006). “La ciudad escrita, museo cotidiano”. Aula de Innovación Educativa, 151, ps. 35-38.

Huerta, R. (2013). “Docentes paseando por las letras de la ciudad”. Arteterapia: Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, 8, ps. 123-136.

Huerta, R. (2014). “Los sitios de Zaragoza. Rutas urbanas para educar desde la ciudad”. Revista América Patrimonio, 8, ps. 102-119.

Huerta, R. (2015). “Optimizant el diàleg necessari entre ciutat, museu i educació artística”. Temps d’Educació, 49, ps. 309-312.

Huerta, R; Franco, C. (2011). “Público y privado. Espacios urbanos observados por el alumnado de magisterio”. Íber. Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia, 69, ps. 102-111.

Juanola, R. (1989). “La percepción del entorno, un museo abierto”. Cuadernos de Pedagogía, 167, ps. 29-31.

Miralles, P; Molina, S. (2011). “Didáctica de las CCSS para el área de conocimiento del entorno”, en P. Rivero (ed), Didáctica de las Ciencias Sociales para educación infantil, Mira Editores, ps. 89-110.

Miralles, P; Rivero, P. (2012). “Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en educación infantil”. REIFOP 15 (1), ps. 81-90. http//www.aufop.com (consulta 14-06-19).

Reyes, J.L. (2011). “Didáctica de las ciencias sociales: vida cotidiana, conocimiento de si mismo y autonomia personal”, en P. Rivero (ed), Didáctica de las Ciencias Sociales para educación infantil, Mira Editores, ps. 65-88.

Sandoya, M.A. (2016). “Reportajes fotográficos de tu barrio”, Enseñar Ciencias Sociales. 35 actividades para desarrollar capacidades, Ed. UOC, ps. 240-241.

Santolaria, A. (2014). “La ciudad como recurso didáctico”, Edetania, 45, ps. 235-244.

Souto, X.M. (1999). Didáctica de la Geografía. Problemas sociales y conocimiento del medio. Ediciones Del Aguazul, Del Serbal.

Tatjer, M; Fernández, M. (2005). “La ciudad como taller”, Iber. Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia, 43, ps. 58-66.

Published
21-01-2021
How to Cite
Aparici Martí, J. (2021). That amazing street and its countless didactic resources for the history. Interuniversity Electronic Journal of Teacher Formation, 24(1). https://doi.org/10.6018/reifop.401921