The parents’ perceptions of the sport, alimentary and academic habits of students from primary education
Abstract
Currently, many are the risks stalking the growth and development of the scholar population in different levels of their vital dimension, emphasizing the concerning of the parents in the alimentary, sport and academic aspects. The correct acquisition and support of the positive practices which contribute to create a good habit depend on the work between the two most important agents of collectivization: school and family. From this premise, 276 families coming from educational centers of different kind from a city from Murcia took part in this research. The instrument of data collection was a questionnaire, which included questions about the transmission and acquisition of such habits. The main difficulties found are the lack of time and resources. Besides, the parents consider that both the schools and themselves play an important educational role when working such habits, highlighting the importance of including these topics in the formal education as a transversal element. Nevertheless, it is of great need the creation of routes of communication and work between families and school.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.