Strategies for acquiring information competence in initial training of primary school teachers

Authors

  • Francisca Negre Bennasar Universitat de les Illes Balears
  • Victoria Irene Marín Juarros Universitat de les Illes Balears
  • Adolfina Pérez Garcias Universitat de les Illes Balears
DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.16.2.180751
Keywords: Teacher training, Information and Communication Technologies, Information management, Higher education.

Supporting Agencies

  • Ministerio de Educación y Ciencia de España

Abstract

In today's information and communication society one of the skills required for its citizens is the ability to manage large amounts of information in an efficient way and appropriate to specific purposes or interests. Therefore, the main objective of this research is the design and development of didactical strategies for the management of information, particularly in the context of initial training of primary school teachers. The results of the experiment make progress in readjust a content curation model oriented towards the acquisition of the information competency.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Francisca Negre Bennasar, Universitat de les Illes Balears

Doctora en Ciencias de la Educación. Máster en Tecnología Educativa. Profesora de Tecnología Educativa del Departamento de Pedagogía Aplicada y Psicología de la Educación de la UIB. Vicedecana de Pedagogía. Miembro del grupo de investigación GTE (Grupo de Tecnología Educativa). Sus líneas de investigación se centran en las Tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la educación, en especial en el campo de las personas con discapacidad, y en el Diseño y desarrollo de programas y entornos virtuales de formación.

Victoria Irene Marín Juarros, Universitat de les Illes Balears

Profesora asociada de Tecnología Educativa del Departamento de Pedagogía Aplicada y Psicología de la Educación de la UIB. Máster en Tecnología Educativa. Miembro del grupo de investigación GTE (Grupo de Tecnología Educativa). Sus líneas de investigación se centran en las Tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la educación, y en el Diseño y desarrollo de programas y entornos virtuales de formación.

Adolfina Pérez Garcias, Universitat de les Illes Balears

Doctora en Ciencias de la Educación. Profesora de Tecnología Educativa del Departamento de Pedagogía Aplicada y Psicología de la UIB. Miembro del grupo de investigación GTE (Grupo de Tecnología Educativa). Sus líneas de investigación se centran en la aplicación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación a la Educación.

Published
01-08-2013
How to Cite
Negre Bennasar, F., Marín Juarros, V. I., & Pérez Garcias, A. (2013). Strategies for acquiring information competence in initial training of primary school teachers. Interuniversity Electronic Journal of Teacher Formation, 16(2), 1–12. https://doi.org/10.6018/reifop.16.2.180751