O teatro galego durante o franquismo: o Premio Castelao (1964-1967)
Agenzie di supporto
- Este artigo inscríbese no proxecto de investigación 'Recuperación do patrimonio teatral da Galiza 4 (1936-1973): emigración, exilio e resistencia interior' (PID2020-115649RB-I00) subsidiado por MCIN/AEI/10.13039/501100011033.
Abstract
O Premio Castelao foi convocado en 1964 pola Agrupación Cultural O Galo, constituída por estudantado universitario compostelán, como reacción á ausencia dunha modalidade en lingua galega no II Premio Nacional de Teatro Universitario convocado polo SEU. Para conseguir a dotación do premio organizouse unha cuestación popular, a Campaña do Peso. O premio terá catro convocatorias e concitará a adhesión das novas xeracións mais tamén das provenientes do galeguismo republicano organizadas agora no grupo Galaxia. O certame vincularase á estratexia de institucionalización da cultura galega articulada arredor do Día das Letras Galegas, creado en 1963. A investigación sobre o Premio Castelao permite tamén descubrir obras inéditas e non representadas, e completar así a historia do teatro galego durante o franquismo.
Downloads
Riferimenti bibliografici
Allegue, G. (1993). Eduardo Blanco Amor. Diante dun xuíz ausente. Nigra.
Alonso Nogueira, A. (2009). Blanco Amor e a constitución do campo literario galego durante os anos de Galaxia. Grial, 184, 28-35.
Barros, T. (1972). O Dragón. Traxicomedia nun acto. Grial, 38, 438-468.
Caamaño, M. (2012). O movemento asociativo galeguista no franquismo. En R. Gurriarán. (Ed.). Un canto e unha luz na noite. Asociacionismo cultural en Galicia (1961-1975) (pp. 17-21). CCG / Asociación 10 de marzo.
Carvalho Calero, R. (1982). O teatro galego e o I Certame Literario do Miño. En R. Carvalho Calero. Libros e autores galegos. Século XX (pp. 384-392). Fundación Pedro Barrié de la Maza, Conde de Fenosa.
Carvalho Calero, R. (1988). O Galo e os concursos de teatro. El Correo Gallego, 10/1/1988.
De la Peña, A. (1963). Cando morren os farois. Mecanoscrito inédito.
Fernández Pérez-Sanjulián, C. (Dir.) (2014). Cartonajes Anmi. Edición en Galiza durante a etapa franquista. https://ediciongalizafranquista.udc.gal/editora/1030; 27/10/2023
Fondo documental da Agrupación Cultural O Galo. Consello da Cultura Galega.
García Negro, P. (2022). Unha obra teatral inédita de Manuel María. En C.C. Biscainho-Fernandes. (Ed.). Elsinor no Finis Terrae. Estudos transversais sobre teatro galego (pp. 55-79). Peter Lang.
González-Millán, X. (1994). Literatura e sociedade en Galicia (1975-1990). Xerais.
Lourenzo, M. (2012). Desembarco. En R. Gurriarán (Ed.). Un canto e unha luz na noite. Asociacionismo cultural en Galicia (1961-1975) (pp. 35-37). CCG / Asociación 10 de marzo.
Manuel María (2018). Obra teatral. Introdución, edición e notas de M. P. García Negro. Fundación Manuel María de Estudos Galegos.
Mariñas del Valle, X. (1965). A revolta e outras farsas. Galaxia.
Mejuto Quintela, J. (1962). El año teatral en Compostela. Y II.-La Escuela Teatral O Galo, el hecho de mayor significación para el Teatro Gallego en Compostela, en 1961. La Noche 1/1/1962.
Queizán, M. X. (2018). Vivir a galope. Xerais.
Ruibal, E. (2012). Asociacionismo e teatro en Galicia. En R. Gurriarán. (Ed.). Un canto e unha luz na noite. Asociacionismo cultural en Galicia (1961-1975) (pp. 117-123). CCG / Asociación 10 de marzo.
Santamarina, A. (2012). O Galo, 1961. En R. Gurriarán. (Ed.). Un canto e unha luz na noite. Asociacionismo cultural en Galicia (1961-1975) (pp. 23-29). CCG / Asociación 10 de marzo.
Tato Fontaíña, L. (2000). O teatro desde 1936. En A. Tarrío Varela. (Ed.). Galicia. Literatura. XXXIII A literatura de 1936 ata hoxe (pp. 442-551). Hércules de Edicións.
Torres, X. (1968). Un hotel de primeira sobre o río. Galaxia.
VV. AA. (1991). A Agrupación Cultural O Facho. A Coruña na cultura galega. Venus Artes Gráficas.
- 31-01-2025 (2)
- 30-01-2025 (1)
Copyright (c) 2025 Studi Romanici
Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.