CARACTERÍSTICAS DIFERENCIALES DEL PRODUCTO TURISMO RURAL
Abstract
Rural tourism in Europe is long stablished, but recently its importance has increased, both as a tourism resource and as a source of revenue for rural community. Nowadays consumers desire more new experience than the traditional beach holidays, they prefer individuals forms of tourism, flexibility, defferent types of accommodation, activity holidays and more contact with Nature. The emmerging needs require satisfaction and rural tourism involves more flexibility, is not mass tourism and offers rual houses and small towns, to access to these emmerging needs. First of all, it is necessary to define the product «rural tourism» as a alternative product in order to adapt it to the changing consumer needs in travel tourism. This paper shows the components of rural tourism, resourse, services and basic and complementary infraestructures. There is not doubt that rural tourism can benefit from the application of marketing theory. Marketing is involved in researching and understanding what consumers requiere, creating products that may satisfy the potencial demand, promoting those product effectively and then searching the result of any development in order to improve the product on offer.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.