Acción Tutorial en Formación Profesional: perspectiva del profesorado

Authors

  • Antonia Cascales Martinez Departamento Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación Facultad de Educación Universidad de Murcia
  • María Ángeles Gomariz Vicente Universidad de Murcia Facultad de Educación https://orcid.org/0000-0002-8308-0848
DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.453461
Keywords: Vocational Training; Tutorial Action; orientation; tutor

Abstract

Tutorial Action (AT) is an integrated task at all levels of the educational system, and therefore in Vocational Training (FP). Through it, teachers promote relationships established in the classroom with the different agents involved. The objective is to know the opinion of the teachers who teach in FP of the Region of Murcia on the development of the AT. For this, a non-experimental, quantitative survey-type method was followed, with a sample of 60 teachers. For data collection, the questionnaire generated after the validation process has been used. The results obtained highlight the benefit of tutoring within classroom relationships in VET, while considering that it contributes to improving different aspects of the evolution of students at an academic, professional and personal level, although they need more time and training.

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Author Biography

Antonia Cascales Martinez, Departamento Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación Facultad de Educación Universidad de Murcia

Profesora Asociada
Departamento Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Facultad de Educación
Universidad de Murcia

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Published
16-04-2021
How to Cite
Cascales Martinez, A., & Gomariz Vicente , M. Ángeles. (2021). Acción Tutorial en Formación Profesional: perspectiva del profesorado. Interuniversity Electronic Journal of Teacher Formation, 24(2). https://doi.org/10.6018/reifop.453461