A qualitative analysis of the implementation of the Common Assessment Framework (CAF Education) in primary schools in Murcia (Spain)
Abstract
The desire to improve the quality of the non-university educational system is increasingly common to find models for the management of total quality, from the business world, applied to the educational field. The CAF education Model (common Assessment Framework) is being implemented in the educational centers of the region of Murcia since the course 2012/2013. However, there is no evidence of the state of such implantation and the opinion of the groups Involved. The aims of this study were: (1) to find out about the reasons why schools decided to introduce the CAF Education Model, (2) to describe the way in which it has developed or is developing the implementation of model CAF education in the primary school of the first stage in the CARM, and (3) to identify the difficulties that have faced the educational centres in the implementation. Through a descriptive, qualitative, survey-type study, Thirteen professionals from schools were interviewed. The results showed that the main reason for introducing the Model was a need for improving school organization and management. The Model was primarily implemented by school committees devoted to quality assurance and elected by schools themselves. The main difficulties for participants and those involved in the implementation process were understanding the complex language used in the implementation process, as well as the great efforts required for the Model to be fully operational.
Downloads
References
cambio de sección
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.