Valuation of the training of the future teachers of French as a foreign language in the Primary Education Degree at the University of Murcia
Abstract
This article aims to study the opinion of the students of the last year of Primary School at the University of Murcia towards their training to teach French as a foreign language and culture. Its purpose is to evaluate the linguistic and didactic training in French as a foreign language, based on the students' assessment. This evaluation was carried out by means of an exploratory study; the students were given two mixed questionnaires, one initial, at the beginning of the last academic year 2015-2016 and another one, at the end of the course. The answers provided us with information about the students' assessment on their language skills in French, their teaching competences related to the teaching of that language and culture and the use of varied and authentic resources in the classroom. Likewise, we have seen that French students claim to be sufficiently trained in both the acquisition of linguistic and didactic competence. The results obtained reflect that the students positively value the training and feel prepared for the use and elaboration of varied materials for the classroom.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.