Application and Impact of Multiple Intelligences in Foreign Language Teaching
Supporting Agencies
- Universidad de Granada
- Granada College
Abstract
In 1983, Howard Gardner published in his book, Frames of Mind, a theory that has revolutionized the vision of the academic world, on the intelligence concept. Since then, it continues to create uncertainties, which open the way to different investigations. The focus of the following study was to observe the existence of the relationship between the implementation of strategies that make use of the Theory of Multiple Intelligences (TMI) and the development of three of the eight existing types; these were the verbal-linguistic intelligence, intrapersonal intelligence and interpersonal intelligence. This application was made using Foreign Language Teaching (FLT), in this case English as the language. The study also investigated the relationship between the use of these strategies and the improvement of the learning process by FLT. Data collection was performed over a period of one month using a pre and post-test; these data were analysed statistically. The results revealed that there were no significant differences in the results of the studied groups, so it is concluded a study of one month is not enough, it is necessary a longer term intervention, to produce the development of the MI and to verify the improvement in the learning of the foreign language.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.