Impact of Burnout on the professional development of professors. A review of research
Supporting Agencies
- Ministerio de Educación
- Cultura y Deporte
Abstract
Many researchers claim that teaching is a highly stressful profession, becoming an ideal stage for the emergence of burnout (emotional exhaustion, depersonalization and low personal accomplishment). However, researchers’ attention and their studies of burnout in the field of Higher Education has been reducing to the detriment of other levels and stages, in spite of the changes and transformations experienced in Higher Education in recent years, that justifies the need for further research in this field. This literature review has had as a goal to describe the different objectives, methods, tools and variables used in different research about this area and, thus, knowing the actual knowledge about the state of affairs in relation to the problem with university teachers. Afterwards, it has been done an analysis of these investigations to extract the most important data of each one and that can be helpful to the advancement of knowledge in this circle. It concludes with a problem that is increasing and it hinders the professional development of professors.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.