Initial self-reflection: a strategy for the improvement of the teaching practice
Abstract
This article presents a study whose main objective is to know the reflections of students at the beginning of the course to improve the teaching practice of university teachers through the initial self - reflection. The questionnaire becomes an initial self-reflection document exploring the assessments students make about it.
To do this, a questionnaire is applied to open-ended questions to students of the subject of Research Methods and Diagnosis in Social Education, which reflects on the following applies ; reflection on the work process; reflections on the attitude of teachers and other suggestions.
For the treatment of qualitative data analysis is done by organizing the information obtained in the different categories established. The contributions obtained in each of the sections the common elements will be selected by expressing a parenthetical phrase and including the number of times it is repeated. In assessing the objectives values obtained by each of them. The results reveal the initial self-reflection as a useful tool for teachers, which can be taken into account in the design of the classes will be added
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.