The inclusion process in a classroom communication and language. Perceptions of educational community
Abstract
At the present time, inclusion is one of the highest priorities of both the education sector and society in general. The work that we present is framed within the ongoing debate about the different opinions and beliefs existing on the issue. Specifically, we show the results obtained in a case study, where we assess the perceptions of teachers and families of the students in a Valencian Communication and Language classroom, about the inclusions process carried out through its five years of functioning. Through a mixed research design, we use qualitative tools as interviews and participant observation and quantitative instruments as surveys, applied on a sample consisted of families of students in that classroom and teachers from the school. The conclusions emphasise that among families and teachers the classroom has been well received and there is a working process to improve the inclusions of the students; although the data collected shows as well that the response has not been unanimous and the host of the classroom and the students has provoked different reactions.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.