Aesthetic factors determining quality and comfort in childhood classroom
Abstract
This study analyses how school age children experience their educational environment. The objective is to collect the determining factors of aesthetic quality and comfort at school. A pluralistic methodology allows: gather both quantitative and qualitative data using photographic elicitation, and show the responses on an artistic way. Eighty-six children participate on this research; they are from 3 until 5 years old, and belong to rural and urban schools of Alicante. The results determine which places of school are more comfortable, pleasant and enjoyable in Early Childhood Education. Pupils are able to examine in a critically form their everyday educational activities and express their opinions supported by visual forms of communication. The findings offer two categories about how educational environments should be: pedagogic and architectural. With this scientific publication the extent of the minors’ voice is increased, so that educational institutions and policies can address it.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.