Innovation in pre-service teacher education: Exploring the Social Science teaching beliefs in student teachers
Abstract
Pre-service teacher education is positioned as a great influential variable to promote changes in our schools’ classrooms. That is why this paper wants to contribute to the innovation and enhancement of this field, rethinking some of the teaching plans of some of the subjects on this teaching degree. The changes in these programmes will be based on the exploration of beliefs and ideas of a group of 295 students on this degree pathway in the University of Barcelona. In particular, the aim of this paper is to get to know the beliefs upheld by the students about the kind of methods they would use to teach Social Science. This exploration was carried out through a survey made by our own group of researchers. The results show that students maintain mixed beliefs about how to teach, because they consider to be important both the constructive character strategies as well as transmissive ones. Also, significant differences appear between the first year and fourth year students’ valuations. In keeping with the results, we present some interesting courses of action to deal with rethinking pre-service teacher education in the field of teaching Social Sciences.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.