Gender equity in higher education: a solved problem?
Abstract
This study is part of an investigation whose aim is to provide evidence about the perceptions of students of the University of Valencia with respect to equality and gender violence. It's a pluri- methodological work, which integrates a qualitative and quantitative, approach through the use of a scale-questionnaire and discussion groups. The aim is to assess the current situation of these dimensions, uncovering out differences and similarities according to sex and the field of knowledge to understand the phenomenon. This article is about a specific factor: the figure of the University teaching staff, key to achieving effective equality between women and men. In general, the results have revealed that students perceived that their teacher is not concerned or does not value issues related to gender equality. Differences according to sex and level of knowledge with respect to the figure of the University teaching staff and its work with respect to these dimensions have also been found. University students want that their teachers assume responsibilities and integrate into their practice, real and effective, gender equality issues.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.