Implementation and assessment of didactics websites for presential university teaching
Abstract
This paper presents a teaching innovation project which has followed others successfully conducted in the past. This project dealt with the development of the online campus of the University of Murcia, Spain. More specifically, we designed didactic websites bearing in mind preset teaching, technical and pedagogical criteria, and implemented them in the teaching and assessment of different subjects.
Fourteen teachers and four students from the Faculty of Education at the University of Murcia (Spain) collaborated in this study. Didactic websites were used in 17 subjects taught in 21 classes in six undergraduate courses. Overall, 639 students benefited from the use of didactic websites.
Results showed that teachers assessed didactic websites positively because these fostered independence, autonomy and self-management in teaching, while students regarded didactic websites as useful and suitable instruments for self-regulation of their learning processes.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.