Intercultural training in education in the leisure time: needs and strategies from the perspective of intercultural competence

Authors

  • Edgar Iglesias Universitat Autònoma de Barcelona
DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.17.2.197511
Keywords: Intercultural, Teacher training, Leisure education, Competence.

Abstract

The following text relates to leisure education as a key strategic space of intercultural development, and from the perspective of intercultural competences, some needs and nowadays training challenges are pointed out in this field. Fruit of recent research, some qualitative data are presented here as well as some strategies for the development and promotion of training in interculturality in leisure education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Edgar Iglesias, Universitat Autònoma de Barcelona

Edgar Iglesias Vidal (1976) es licenciado en Antropología Social y Cultural, diplomado en Trabajo Social, con Máster Oficial en Investigación educativa y postgraduado en Trabajo socioeducativo con personas inmigrantes. En la actualidad es profesor asociado a la U. Autònoma de Barcelona y educador. Está terminando su trabajo de tesis doctoral relacionado con el desarrollo de la interculturalidad en la educación en el tiempo libre en Catalunya. Ha participado en diferentes investigaciones sobre el ámbito de la interculturalidad y tiene algunas publicaciones como: Iglesias, E. (2011) “Aproximació a l’educació intercultural: significat i principis en els contextos locals i educatius”. En Palau, J. i Rodríguez Bosch, J. (coord.) Primavera pedagògica. Societat Catalana de Pedagogia. Barcelona. Gairín, J. i Iglesias, E. (2010). “El programa curricular en contextos escolares con fuerte presencia de alumnos de familia inmigrante” Revista de Pedagogía Bordón. Sociedad española de pedagogía, volumen 62, nº 1.
Published
01-04-2014
How to Cite
Iglesias, E. (2014). Intercultural training in education in the leisure time: needs and strategies from the perspective of intercultural competence. Interuniversity Electronic Journal of Teacher Formation, 17(2), 182. https://doi.org/10.6018/reifop.17.2.197511