Un año de ilustración en el cuento semanal (1907) y su posterior influencia
Abstract
The article that we present begins from the importance of the illustration, considered as a semioticdiscursive category, within the literary collection of short novel, those who had triumphed in Spain at the beginning of the twentieth century. We have focused our attention on the 52 first copies of The Weekly Tale, published all through the year 1907. This collection, a pioneer among the literary magazines of short novel presents, as far as the techniques and semantics of the illustration is concerned, a series of characteristics that will remain all along the life of this magazine, as well as in other short novel collections that appeared after it. We have carried out a semiotic comparative study between the illustrations included in these 52 copies, those that represent the first year of the publication of The Weekly Tale and the illustrations that appear on the seven greatest collections of short novel: The Weekly Tale, The Contemporaries, The Short Novel, The Popular Story Book, The Weekly Novel, Today’s Novel and The Worldly Novel.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.