Satisfaction, boredom and importance of physical education on the intention to perform physical activity outside of school in Mexican adolescents
Satisfacción, aburrimiento e importancia de la educación física…
Abstract
The aim of this study was to examine the effect of the satisfaction and/or boredom of physical education class has over the importance that students give to the class and its relationships with the intention of the future practice of physical activity. 457 students (46% boys and 54% girls), with ages between 12 and 17 (M = 14,10; DT = 0,84) from metropolitan area of Monterrey participated in the study. Three instruments were used: 1) Intrinsic satisfaction in Physical Education, 2) Importance and utility of physical education and 3) Intention to partake in leisure-time physical activity (LTPA). The proposed model was tested through structural equation modeling using LISREL 8.80. Significant and positive relationships of the satisfaction towards the importance of P.E. (b = ,52, p < ,01), and the importance of PE with the intention towards future practice of the LTPA (b = ,44, p < ,01) and significant indirect effect of satisfaction towards intentional future practices of the LTPA (b = ,23, p < ,01). The results obtained in the present study demonstrates the importance of designing new and improved and dynamic PE sessions so that adolescents give value and importance to the PE class, increasing the probability to develop active habits in the future or extra-curricular activities that will reinforce the benefits of physical activity in this adolescent population.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.