CREATIVIDAD PARA TODOS. CONSIDERACIONES SOBRE UN GRUPO PARTICULAR
Resumen
The evaluation of the creativity seems not to be a simple com-pany, among other questions, to the complexity of this phenomenon and the multiple factors that condition it. However, from diverse theoretical and methodological perspectives, instruments and procedures have been built dedicated to the evaluation of the creativity. One of these instruments is the Test of Creative Intelligence CREA (2003) whose purpose is the appreciation of the creative intelligence through the cognitive evaluation of the individual creativity according to the indicator of generation of questions. In this article we will present some of the obtained results starting from the administration of the Test CREA to children of diverse ages. Specifically, we will refer to the results of a particular group of children of among 9 and 11 years whose punctuations were atypical in comparison with previous investigations, for example the developed ones during the construction of the test’s scale. We will formulate in first instance some considerations about the creativity and their evaluation, and then we will present the realized inves-tigation and the found results. Lastly we will outline some questions generated starting from the analysis of the obtained results for the particular group of study.Descargas
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2024
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada y enviada a la revista) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.