Comparison of the habits and profile of the digital readout between the U.S. and Spain

Authors

  • Julio Alonso-Arévalo Universidad de Salamacna. Facultad de Traducción y Documentación
  • José Antonio Cordón-García Universidad de Salamanca. Facultad de Traducción y Documentación
  • Raquel Gómez-Díaz Universidad de Salamanca. Facultad de Traducción y Documentación
DOI: https://doi.org/10.6018/analesdoc.17.1.193111
Keywords: Digital reading in Spain, digital reading in U.S., digital reading statistic, digital reading habit in Spain, digital reading habit in U.S.

Abstract

The emergence of ebooks and e-reader is causing changes in reading habits and the factors associated with it. Although it is clear the importance of this phenomenon are still few studies that try to systematize the changes that have occurred, and the lack of homogeneity in the parameters often hinders the development of diachronic studies in the same context or geographic synchronous environments different. However, the wealth of data provided by some recent reports to extract information and compare the phenomena of the habits and profiles of digital readers, such as the Pew Research Center & American Life Project for the American context and Hábitos de compra y Lectura de libros en España for Spanish which can show how even though the social and cultural contexts are different, there is a match in the evolution of the digital readout.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Julio Alonso-Arévalo, Universidad de Salamacna. Facultad de Traducción y Documentación

Julio Alonso Arévalo responsable de la Biblioteca de la Facultad de Traducción y Documentación de la Universidad de Salamanca y miembro del grupo de investigación E-Lectra

José Antonio Cordón-García, Universidad de Salamanca. Facultad de Traducción y Documentación

Profesor titular de la Universidad de Salamanca desde el año 1987. Su docencia e investigación se ha dedicado al estudio de las Fuentes de Información, la Historia del Libro y la Industria Editorial. Materias en las que ha publicado numerosas monografías y artículos científicos en revistas nacionales e internacionales. Ha sido director del Máster de Edición de la Universidad de Salamanca desde el año 1999 al año 2011 y director del Máster Executive en dirección Editorial de la Universidad de Salamanca y la Universidad de Ciencias Aplicadas de Perú. Es miembro del Consejo Ejecutivo del Instituto de Historia del Libro y de la Lectura, y del Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad de Salamanca. Director del Grupo de Investigación E-Lectra: Edición, Lectura Electrónica, Transferencia y Recuperación Automatizada de la Información. Premio Nacional de Edición y Sociedad del Conocimiento 2012.

Raquel Gómez-Díaz, Universidad de Salamanca. Facultad de Traducción y Documentación

Profesora titular del departamento de Biblioteconomía y Documentación en la Universidad de Salamanca. Su docencia e investigación gira entorno a la recuperación de información, las Fuentes de Información, y los libros electrónicos. Pertenece al grupo de investigación E-Lectra. Entre sus publicaciones destacan: “Las nuevas fuentes de información: Información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0″ (Pirámide, 2010 y 2012 2ª ed) y “Etiquetar en la web Social” (UOC, 2012) por citar algunas de ellas.
Published
31-03-2014
How to Cite
Alonso-Arévalo, J., Cordón-García, J. A., & Gómez-Díaz, R. (2014). Comparison of the habits and profile of the digital readout between the U.S. and Spain. Information Science Journal, 17(1). https://doi.org/10.6018/analesdoc.17.1.193111
Issue
Section
Articles