COOPERATIVE LEARNING AND TEACHER TRAINING. A BIBLIOMETRIC STUDY (1997-2008)
Abstract
We present a bibliometric study of the documental production on the importance of teacher training in the introduction of cooperative learning techniques in the classroom. We have revised the documental production carried out between 1997 and 2008. The whole documentation gathered in from PsycINFO, ERIC and Psicodoc data bases, using the descriptors “cooperative learning” and “teacher training” (both in English and Spanish) make up the sample used, which includes a total of 98 documents. The results obtained show that a) the documental production on the subject mentioned above is scarce in a relative manner; b) the production in the last five years has gradually gone down. The scientific community seems to be losing interest in the subject although the problems related to academic aspects and social interaction are increasing considerably.Downloads
Metrics
-
Abstract1499
-
PDF (Español (España))783
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (Editum) conserva los derechos patrimoniales ('copyright') de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo la licencia Creative Commons Atribución Internacional CC BY 4.0. Se puede copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato y remezclar, transformar y crear a partir del material para cualquier finalidad, incluso comercial.

