KNOWLEDGE AND LEARNING IN THE BIG SPANISH HOTEL CHAINS IN IBEROAMERICA: INTERNET AS A TOOL OF ORGANIZATIONAL LEARNING
Abstract
Learning and organizational knowledge management are key elements for the management of the hotel chains. However, the different types of clients that lodge in their hotels make impossible a homogeneous and standardized treatment. Because of this, it is necessary more knowledge of their specific preferences, in this way each client will feel as a special and only guest. In consequence, the traditional methods of information reception of the clients´ necessities and preferences, should be used linked with the new technologies, especially Internet. The classic methods used by the chains are based in two ways, first the own client says directly their preferences to the hotel, second the employees, individually or in group, learn from the clients, stored these knowledge and used it in other visit of the client to the hotel. Therefore, in this paper we defend that the big Ibero-American hotel chains will pay attention to the possibilities that Internet offers them. The objective is to learn of the clients by means of their tastes, the things they need and their preferences when the clients surfing their page web.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.