EL FUNCIONAMIENTO DE LAS ORGANIZACIONES DE MARKETING DE DESTINOS REGIONALES. EL CASO DE LA ORGANIZACIÓN REGIONAL DE TURISMO «ABRUZZO PROMOZIONE TURISMO» (ITALIA)
Abstract
This research aims to analyze tourism regional organizations, focusing on «Abruzzo Promozione Turismo», the DMO of Abruzzo region (Italy), as the Italian legislation has just changed adding more competences to these organizations. This study outstands those functions assumed by this organization as its main actions established in two different directions: destination promotion (external and inner) and development of local resources. Moreover, the mechanism and functions of Abruzzo Promozione Turismo are analysed revealing control indexes used by this organization (current and future) and the process of evaluation and feed back. The analysis concludes with the main set of actions and indexes provided by this DMO to transform the region in a unique and specific tourism destination with a high quality of services. Some key factors for a successful networking regional tourism organization commented by experts are stressed. Finally, this work aims to be a comparative model for other regional organizations, and a mean to explain differences between Italian regional tourism organizations.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.