Considerations regarding an Anthropology of Confidence. Aesthetics and Practices in Private Banking
Abstract
Since the beginning of the financial crisis in 2007-2008, reports on financial scandals have been published regularly. Advisers working in European banks must counteract the mistrust that has manifested itself, especially in sensitive private banking. This article discusses how private banks try to form a relationship of trust with their clients in an aesthetic economy. Providing first elements for an Anthropology of Confidence it explores the emotional work practices of the advisors, the barely researched aesthetic-sensorial aspect of their daily work, the concretion of the work with confidence in the interactions of the consultant with its clients as well as the architectural and aesthetic design of the banks and their affective-sensorial dimension, which together seek to create a specific environment and emotions of trust.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.