Building Professional Capacity Aiming to Improve the Educational Position of Migrant Children A reflection on the Sirius network activities
Supporting Agencies
- EU
Abstract
This paper describes the activities in the area of professional capacity conducted by the European network Sirius on education and migration. The activities include a survey on the state of the art, three peer reviews and a one-day meeting for policy makers. The results of these activities are described and combined with an overview of the research literature on professional capacity in urban schools. Five recommendations are given on the basis of this comparison: develop professional learning communities, improve the teaching and learning environment with a focus on diversity, increase expertise in dealing with language diversity, and organize “open schools” with good quality relationships with parents and communities. It can be expected that the implementation of these five recommendations, adapted to their national context, will improve the educational position of children from a migrant background.Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.