Evaluation by rubrics of a Primary School Project simulation in a Primary Teacher Training Degree
Abstract
The development of transversal skills in higher education requires new methodological approaches that overcome traditional barriers between disciplines. This challenge has been approached by the design and implementation of Interdisciplinary Modular Projects (IMP). This paper presents the evaluation instruments for an interdisciplinary teaching proposal that was implemented in a Primary Teacher Training Degree. To inform about the progress of students’ collaborative work, their final written report and the oral presentation, four rubrics were designed. In order to know the impact this methodology has on the development of the professional skills of teachers-to-be, a questionnaire was designed to collect their opinions. In addition, the evaluation of this methodology is presented, which was carried out during the second year of implementation, and took into account both students’ and lecturers’ opinion. The results highlight the importance of coordination between scholars and of an effective students’ guidance during the process, so they receive specific tutorials for the simulation, to link theory and practice and are given tools that help them prepare their IMP.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.