Promoting inclusive schools: analysis of perceptions and needs of teachers from an organizational, curricular and professional development perspective
Abstract
In this paper we analyze the perception from an organizational and curricular perspective has the faculty of primary education in the province of Jaén, regarding the inclusion. To give an answer the objective proposed we assume a descriptive research design, where the collection approach and analysis of data have been defined as mixed, which are integrated qualitative (interviews) and quantitative (questionnaire). For questionnaire validation the expert judgment technique was used, as they were selected by the «expert competence coefficient» or «K coefficient» procedure. The reliability analysis of the questionnaire of Cronbach test was 0.853. The questionnaire was answered by 436 teachers from primary schools and there have been 1 forum attended by nine key informants. Among the findings highlighted that the most important organizational changes have occurred at the level of grouping students, and curriculum level, these are produced against objectives.
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.