Perception of Competencies in the EHEA: analysis in the Primary Education Degree
Abstract
The development of titles according to the European Higher Education Area (EHEA) requires the design of their titles so the students acquire a series of specific and generals competencies are defined according to the relevant legislation as in the Primary Education degree. It corresponds to the universities achieve this students to acquire them. After the implementation of these titles and once it has left the first class according to the EHEA corresponds to do an analysis and reflect on how they are acquiring. This article discusses the perception of competence by part 55 students of final year degree in Primary Education based on three dimensions: development, domain and importance granted. The results indicate a high degree of satisfaction, being higher than those related to the degree of importance given to each of the competencies. Follow les estimations related to the degree of domain and finally to the development. Specifically showed lower results to be obtained by those items relating to competences in multilingual contexts or capacity of speaking and writing in several languages (at least in a foreign language).
Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.