The Role of Higher Education in Knowledge Production in the Current Cultural Climate
Abstract
The debate on the roles of the University demands the revision of its very epistemology, since it is not enough just to conceptualize and understand the University and its role in society, it is important understand, instead, what teaching is. In this insightful article, it is shown a qualitative, reflexive research; supported on documental consultation, which leads to an analysis about the role of Higher Education in knowledge production in the current cultural climate. It is imperative the insertion of Higher Education institutions in the world’s new dynamics, opening their doors, taking down barriers that disconnect them from society, expanding their perspective of institutional action, relating them with the international academic world. Hence, it is important to move forward on the transdisciplinary knowledge on the physical, biological, spiritual and social reality, generating so, more and new visions and valuations, as well as other skills of answering and solving researching problems. The teacher should not stay passive before a reality that surrounds them, an integral, humanist education is required, as well as an evaluation of their own praxis.Downloads
Los artículos que se publican en esta revista están sujetos a los siguientes términos:
1. El Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Murcia (España), junto con el Servicio de Publicaciones de la Universitdad de Murcia (Editum) son los editores de la revista REIFOP y conserva los derechos patrimoniales (copyright) de los artículos publicados, permitiendo la reutilización de las mismos bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editores y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.