The role of emotions in intercultural dialogue. Educational implications.

Authors

  • Simone Belli Universidad Carlos III de Madrid
DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.17.2.197551
Keywords: New speakers, negative emotions, unrest, Discourse Analysis, Interculturality

Supporting Agencies

  • Alianza 4 Universidades

Abstract

The aim of this work is to show the complexity of multilingual communicative situations, and how emotions are mixed with new speakers practices and their social environment. In the second place we want to reflect on the impact of linguistic practices, focusing on the effects that have on people in terms of power and social discrimination. These effects are produced through everyday practices and prejudices platitudes building how we will see in the examples. What concerns us mostly of these social practices are the linguistic attitudes how speakers usually have, and are mostly visible in intercultural communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Simone Belli, Universidad Carlos III de Madrid

Investigador Postdoctoral en la Universidad Carlos III de Madrid. Doctor en Psicología Social por la Universidad Autónoma de Barcelona, mención Doctor Europeo con la tesis 'Emociones y lenguaje'. Ha realizado estancias de investigación predoctoral en diferentes universidades extranjeras: Georgetown University, University of Manchester y Manchester Metropolitan University. Ha sido profesor visitante en la University of California, San Diego y en la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Morelia. Fue investigador postdoctoral en la San Diego State University y en la Universidad Autónoma de Madrid. Ha  sido profesor invitado en la Università di Bergamo (Italia) y en la University of Helsinki (Finlandia) como profesor de la Escuela de Verano en el curso "Emotions and Interculturality". Su investigación consiste en entender por qué las emociones tienen una fuerte relación con el lenguaje y cómo es posible expresar estas emociones en contextos interculturales.

Published
01-04-2014
How to Cite
Belli, S. (2014). The role of emotions in intercultural dialogue. Educational implications. Interuniversity Electronic Journal of Teacher Formation, 17(2), 122. https://doi.org/10.6018/reifop.17.2.197551