Editorial: Facing up to the Challenges of a New Form of Citizenship: Ethical Implications for Education

Authors

  • Eduardo Romero Sánchez Universidad de Murcia, Spain
  • Ramón Mínguez Vallejos Universidad de Murcia, Spain

Downloads

Download data is not yet available.
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    661
  • PDF (Español (España))
    1116

References

Bauman, Z. (2005). Identidad. Conversaciones con Benedetto Vecchi. Madrid, Losada.

Margalit, A. (2010). La sociedad decente. Barcelona, Paidós.

Mínguez, R.; Romero, E. y Pedreño, M. (2016) La pedagogía del otro: bases antropológicas e implicaciones educativas. Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 28 (2), 163-183.

Nussabum, M. (2016). Educación para el lucro, educación para la libertad. Nómadas. 44, pp. 13-25.

Ortega, P. (2018) ¿Para qué educamos? Revista virtual REDIPE, 7 (5), 30.

Ortega, P. y Gárate, A. (2017) Una escuela con rostro humano (Cetys-universidad, Mexicali, B. C.).

Sennett, R. (2011). El declive del hombre público. Madrid, Anagrama.

Zamora, J. A. (2018) El “valor” de educar: una aproximación a la relación entre educación y ciudadanía, En Mínguez, R. y Romero, E. (edts.), La educación ciudadana en un mundo en transformación: miradas y propuestas (edts.), Barcelona, Octaedro, pp. 13-36.

Published
05-03-2019
How to Cite
Romero Sánchez, E., & Mínguez Vallejos, R. (2019). Editorial: Facing up to the Challenges of a New Form of Citizenship: Ethical Implications for Education. Educatio Siglo XXI, 37(1 Mar-Jun), 11–20. Retrieved from https://revistas.um.es/educatio/article/view/362941