Editorial: Facing up to the Challenges of a New Form of Citizenship: Ethical Implications for Education

Authors

  • Eduardo Romero Sánchez Universidad de Murcia, Spain
  • Ramón Mínguez Vallejos Universidad de Murcia, Spain

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bauman, Z. (2005). Identidad. Conversaciones con Benedetto Vecchi. Madrid, Losada.

Margalit, A. (2010). La sociedad decente. Barcelona, Paidós.

Mínguez, R.; Romero, E. y Pedreño, M. (2016) La pedagogía del otro: bases antropológicas e implicaciones educativas. Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 28 (2), 163-183.

Nussabum, M. (2016). Educación para el lucro, educación para la libertad. Nómadas. 44, pp. 13-25.

Ortega, P. (2018) ¿Para qué educamos? Revista virtual REDIPE, 7 (5), 30.

Ortega, P. y Gárate, A. (2017) Una escuela con rostro humano (Cetys-universidad, Mexicali, B. C.).

Sennett, R. (2011). El declive del hombre público. Madrid, Anagrama.

Zamora, J. A. (2018) El “valor” de educar: una aproximación a la relación entre educación y ciudadanía, En Mínguez, R. y Romero, E. (edts.), La educación ciudadana en un mundo en transformación: miradas y propuestas (edts.), Barcelona, Octaedro, pp. 13-36.

Published
05-03-2019
How to Cite
Romero Sánchez, E., & Mínguez Vallejos, R. (2019). Editorial: Facing up to the Challenges of a New Form of Citizenship: Ethical Implications for Education. Educatio Siglo XXI, 37(1 Mar-Jun), 11–20. Retrieved from https://revistas.um.es/educatio/article/view/362941