DECONSTRUCCIÓN Y AMOR
Abstract
The image of deconstuction as an essentially negative operation, as a dismantling of systems, does not seem to be improved if we state that deconstruction affirmatively declares love for the texts it deconsturcts, because, once again, it can be charged with the negativity of an activity circumscribed to intelectualism's inert world. However, the "performative" force of this affirmation of love which deconstruction carries out takes us to the very heart of any love address or love declaration, which is essentially affirmative. The performative force of a love addressed to texts overshadows the nutrality of an external objectivity, and it also surpasses the limits of subjectivity: this force contains, instead, the explicitness of the "iterability" of "any" declaration of love, thus becoming the love address "par excellence". Nevertheless, the blurring of the boundaries of object and subject in which we are now submerged leaves for us only the possibility of "thinking" about a kind of love in which we are able to distinguish between love for the other as other an love as the other's appropriation by the self. Such a possibility is enacted in fictional texts, and one example which is analised here is Henry Jame's "The Aspern Papers".Downloads
-
Abstract1423
-
PDF (Español (España))521
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) si remezcla, transforma o crea a partir del material, no podrá distribuir el material modificado.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.