DESINGN AND EVALUATION OF A PROGRAM OF CHANGE OF ATRIBUTIONAL STYLE IN ADOLESCENT SPORTSMEN OF A PRIVATE INSTITUTION LOCATED IN BOGOTA CITY
Abstract
The purpose of this study was to design a program intervention tending to modify the style atribucional toward a style related with the performance and to chek its efficacy, so much to modify the style atribucional as for affect positively the performance. The program was administered during three months to sportsmen, in the modalities volleyball, soccer and basketball. With post-test pre-test measurement of the variable independent attribution of sports causality and the variable dependent sports performance. The sample was constituted by the 15 sportsmen that presented low scores in the (IEALCD) sports causality place attribution Instrument, that indicates a style of external attribution. The results establish that after the application of the program, the experimental group showed improvement in its performance and a greater scoring in the causality attribution test, what indicates an improvement or tendency to internal attribution.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.