Sports enthusiasts and normal subjects: differences in mental imaging of movement
Abstract
Imagery-based methods are widely used in sports training, and it is thus of interest to assess sportspersons' capacity for image formation. Since the development of specific tests to measure capacity for movement image formation, many authors have found a relationship between image formation capacity and sports ability. The present study aimed to assess which of the available imaging tests best discriminates between sports enthusiasts and normal subjects. To this end we selected a sample of 124 subjects, students at the Sports Sciences Faculty and Education Sciences Faculty. The imaging capacities of these subjects were evaluated by three tests: the Movement Imagery Questionnaire (MIQ) of Hall and Pongrac (1983), the Vividness of Movement Imagery Questionnaire (VMIQ) of Isaac, Marks and Russell (1986), and the Vividness of Visual Imagery Questionnaire (VVIQ) of Marks (1973). Significant differences were detected between sports enthusiasts and normal subjects on two scales of the VMIQ. The results are discussed and future lines of research proposed.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.