La creatividad y las tecnologías de la información y las comunicaciones
Abstract
In this work we present an analysis of the relations that have settled down between the creativity and the technologies of the information and the communications (TICs). This study begins in the archetypes on the creativity, been born with the Greeks and which they have lasted to the present time; next we describe different models of the creative process from the points of view of psychology and engineering in the last century; next techniques and tools that the TICs have contributed to the creative process are described, and finally, we indicate there percussions that the TIC are generating on the creative process, as a new language, like new meanDownloads
Metrics
-
Abstract2295
-
PDF (Español (España))2528
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (Editum) conserva los derechos patrimoniales ('copyright') de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo la licencia Creative Commons Atribución Internacional CC BY 4.0. Se puede copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato y remezclar, transformar y crear a partir del material para cualquier finalidad, incluso comercial.

