Presence of the information competencies in the degree programs of the university of Saragossa
Supporting Agencies
- Universidad de Zaragoza
Abstract
The main aim of this study is to analyze the presence of Information Literacy Competence and how it has been dealt with in the undergraduate degrees at the University of Zaragoza. The findings show not only a lack of normalization in the memories of the University degrees, but also an inconsistent approach from a qualitative and quantitative point of view. In most of the University degrees (46) the Information Literacy Competence is integrated in the Curriculum itself, in 7 of them it is not, and only one degree not makes specific reference to this competence. Analyzing and selecting information are the most common competences, on the other hand, the less common ones are the one related to the communication and diffusion of information.
Downloads
Metrics
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (Editum) conserva los derechos patrimoniales ('copyright') de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo la licencia Creative Commons Atribución Internacional CC BY 4.0. Se puede copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato y remezclar, transformar y crear a partir del material para cualquier finalidad, incluso comercial.