EL ARGOT TURÍSTICO Y LA TEORÍA COGNITIVA DE LA METÁFORA Y LA METONIMIA
Abstract
The present article is a modest attempt at offering further examples supporting the Cognitive Theory of Metaphor and Metonymy. We will especially refer to the works of a few specialists (Barcelona, 1997, 2000 a, 2000 b, 2000 c; Kovecses and Radden, 1998; and Turner and Fauconnier, 1998) who have recently opened up new and interesting routes in CTMM research. As other researchers have highlighted, the results of research in Cognitive Linguistics and particularly of research on metaphor and metonymy can be directly applicable to various disciplines (see Cameron and Low, 1999). The theory obtained from such research is highly useful for the teaching of English for Specific Purposes, in particular as regards research in the semantics of any given field. Just like any other type ofjargon, English for Tourism is a rather difficult discipline to master due to the amount and diversity of the vocabulary used. Tourist jargon comprises items from such varied disciplines as business, geography, art, marketing, etc. At the same time, it offers a good number of items that can be fully understood in terms of the CTMM. A few of these cases will be analysed in this paper as a first step for a future line of research which will focus on the irnportance for the application of the CTMM to the study of marketing, especially as regards the tourist industry.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.