EL TURISMO EN LA REGIÓN ONUBENSE-ALGARVÍ
Abstract
The tourism has been converted into the whiteness of the third millennium in one of the first items of the international trade, with more than 635 million of arrivals that supposed some income by tourism of 439.393 billion of dollars. Europe continues being the most attractive destination, with 381 million of arrivals being benefitted of 220.494 billion of dollars. The most visited countries in 1999 were France with 71 million and Spain with 52. In this context, the Peninsular southwest, presents natural and human determining con of high strategic value for the tourist development and already constitutes the destination of about 1% of the tourists of the world and in wheel to the 0,5% of the income. This supposes an emerging tivity, that attends to a floating population six times more numerous than the resident, and it has caused deep economic transformations, social and territorial of high interest for the European Union.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.