UN MODELO DE ELECCIÓN DISCRETA EN LA DETERMINACIÓN DEL PERFIL DEL TURISTA RURAL: UNA APLICACIÓN A MURCIA

Authors

  • Isabel P. Albaladejo Pina
  • Mª Teresa Díaz Delfa
Keywords: turismo rural, modelo logia, Murcia

Abstract

      In the majority of Spanish rural areas, rural tourism has become one of the most important economics activitie in the last decade. In the course of this activity the increase in demand for rural lodging has been crucial. However, there is a surprising lack of research on the profile of the rural visitor. As a result, the major emphasis in this study is on identifying the profile of the rural visitors who are most likely to choose one of five defined rural areas in the Northwest regions of Murcia. The probability is calculated using the multinomial logit model.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isabel P. Albaladejo Pina

Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía Facultad de Economía y Empresa. Universidad de Murcia Campus de Espinardo

Mª Teresa Díaz Delfa

Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía Facultad de Economía y Empresa. Universidad de Murcia Campus de Espinardo
How to Cite
Albaladejo Pina, I. P., & Díaz Delfa, M. T. (2003). UN MODELO DE ELECCIÓN DISCRETA EN LA DETERMINACIÓN DEL PERFIL DEL TURISTA RURAL: UNA APLICACIÓN A MURCIA. Cuadernos de Turismo, (11), 7–20. Retrieved from https://revistas.um.es/turismo/article/view/19641
Issue
Section
Artículos